وسعت توانمندی یک فرد یا گروه برای توسعه خواست ها و رفع نیازها برای تغییر یا سازش با محیط تعيين كننده هاي سلامت Determinants of Health وراثت و عوامل فردی عوامل وشرايط محيطي ، اجتماعي و اقتصادي جامعه (فقر ، آلودگي ، اشتغال ، مسكن
آزمون هاي عيني Objective Tests آزمونهايي كه در آنها ،هم سئوال وهم پاسخ در اختيار دانشجو قرار داده شودو تصحيح پاسخ آنها دقيق است.
علیت، مفهومی اضافی و حاکی از رابطه خاص میان دو چیز است. پس فهم درست آن، به فهم طرفین آن (علّت و معلول) وابسته است. معانی علّت: مفهوم عام، چیزی که شی دیگر بر آن متوقّف و محتاج است. این معنا، شامل علت تامّ و ناقص است. «رابطه علیّت و معلولیّت، استنا
شاید بتوان گفت که اخلاق کارمندی شاخه ای از اخلاق حرفه ای است مانند اخلاق پزشکی، اخلاق تجارت، اخلاق روزنامه نگاری، اخلاق قضایی و اخلاق اداری . و از آن جایی که یکی از دغدغه های مهم اخلاق کاربردی حل معضلات و تعارضات اخلاقی در شاخه مربوط به همان حرفه می
تعریفهای متعددی از قدرت ارائه شده است که هر یک بر جنبه خاصی تاکید کردهاند. ولی این تعاریف در مفهوم، دارای شباهتهایی هستند که میتوان از ترکیب آنها به تعریفی قابل قبول دست یافت. به این ترتیب میتوان قدرت را توانایی بالقوه یک نفر و یا یک گروه برای ن
منابع دريافتهاي دولت محسوب ميشوند. در اين نوع طبقهبندي منابع مالي دولت به سه طبقه «درآمدها»، «واگذاري دارائيهاي سرمايهاي»، «واگذاري دارائيهاي مالي» تقسيم میشوند که همه آنها به صورت پول رفع نيازهاي جامعه را براي انجام هزينههاي دولت ممکن میسا
اهمیت بیماریهای آمیزشی عفونتهاي آميزشي(STI )، در بخش عمدهاي از جهان بهعنوان يك مشكل بهداشتي محسوبميشوند. بين STI و انتقال HIV ارتباطي نزديك وجوددارد و مشخص شدهاست كه هردو نوع با زخم و بدون زخم STI، خطر انتقال جنسي HIV را افزايشميدهند.
مقدمه در صنعت برق اگر ايمني رعايت نشود ، خطر برق گرفتگي حتمي است. بنابراين قبل از دست زدن به سيم يا ادوات برقي جهت تعمير و يا هر گونه بازرسي بايستي حتماً جريان برق در مدار قطع بوده و مطمئن باشيد كه جريان برق وجود ندارد و آزمايش وجود يا عدم وجود جريا
هدف كلي از برگزاري دوره بدون شك در آغاز منطقي هر كاري تبيين و كسب درك روشني از انجام كار اساسي ترين گام است. انجام تحقيق و پژوهش نيز از اين مهم مستثني نيست . اين دوره تلاش دارد با مروري بر كليات روش تحقيق و مراحل آن، شرايطي را ايجاد نمايد تا
در باره حقيقت انسان دو ديدگاه وجود دارد: 1- مادي: كساني كه هستي را با ماده برابر مي دانند يا انسان را پديده اي كاملاً مادي تلقي مي كنند و تمام قوانين حاكم بر حقيقت انسان را مادي مي دانند. 2- الهي: اين گروه علاوه بر بعد مادي انسان، بعد غير مادي او را